Tuesday, December 30, 2008

Awal Muharam 1430H

Salam Maal Hijrah 1430, semoga kehadiran tahun baru Islam ini dapat memberi kita peringatan dan kesedaran bahawa umur kita semakin bertambah dan tanggungjawab juga semakin mencabar.kita bukan lagi seperti tahun yang lepas, jd tinggalkanlah segala amalan yang negatif, yang tidak berguna dan cubalah berubah ke arah yang lebih baik dan terpuji....

satu mukadimah yang baik....and sebagai pembuka tirai untuk tahun baru ini,aku dah xnak guna perkataan yang pec lub sgt...susah nnt kan..hahahahah.

oklah,skrg story mory aku plak.semalam aku g wat lawatan ke Jusco Bukit Indah yang baru bukak 2.adalah dlm 5 minit naik kete.ok lah jugak, dah xyah g jauh2 kan.yang penting gak, ada sorang adik angkat aku keje kat c2.dulu dia keje kat jusco tebrau bahagian golf.but sekarang kena transfer ke cni.so jauh la ckit dia nak dtg kan.plan mmg nak jumpa dia, tp dia balik keje kul 6,aku pun jln2 ler dulu...kedai 1st yang menarik perhatian aku ialah kedai nih....


sepanjang aku hidup nih aku mmg xpenah jumpa butik croc...yang tipu2 punya adalah....n yang terkejutnya harga dia rm200...boleh gituh!hahahaha.matiiler,kasut keje aku jewk br rm150, ni plak nak beli croc....

bila aku tgk2 keadaan jusco baru nih,aku mcm perasan something,design dia sama jewk kat maner2 pun.n kedai2 dia pun sama...haiyooo,tak berkembang langsung la jusco nih.dia mmg nak orang boring kot bila dtg mana2 jusco kat malaysia nih.xder pape yang lain pun....but, ada satu kedai yang mmg aku lama dah tunggu nak bukak kat jb nih...dulu aku jumpa kat the curve...then aku dengar citer, dia nak bukak kat jb...sure aku antara orang yang paling excited ok....




BIG APPLE DONUTS N COFFEE....yum..yum..yum!1st time aku rasa donut dia mmg lain.even dunkin donuts pun xleh challenge tau!aku pun apa lagi terus la beli ok....pack of 6 harganya rm11.50..kalau beli seketul rm 2.20...

lepas jln2 aku tunggu la adik aku tu abes keje n trus g kat rest. SOUL ASIA....menawarkan menu thailand....keadaan hiasan dalaman dia agak ok la....



dia cuba memaparkan hiasan dalam ala siam...agak menjadi jugak.even waitress dia pakai kain gombang (bak kata adik aku tu...!)sebenarnya,aku dah tgk2 menu dia sejak awal lg masa aku tunggu adik aku lepas keje.so,harga pun ok,menu pun ok...



Yan tgh tgk2 menu nak pilih makan apa...!last2 we ol order set ayam.it comes with plain rice,tomyam n achar..!rm 19.90 kalau x salah plus ice lemon tea.





n...bila dpt menu ittew...the presentation was amazing....siap ada dapur lg u ols..sgt menarik perhatian ok.n makanan dia mmg sentiasa suam2 gituh....tgk la adik aku nak makan nih...xsabar2,karang melecur mulut tu.....


cawan air dia pun lain ckit.....agak unik jugak lah....


unik kan......sooo oooonnniiikkkk!!!!!hahahahaaa...lastly,untuk 2 orang makan hanya rm50.25.berbaloi la jugak kan...ala,bkan selalu aku jumpa adik aku nih...

oklah, thats all aktiviti aku semalam...n today 30dis 2008 keputusan PMR diumumkan....ada gak anak2 murid aku sekolah STARP n budak EC yang berjaya td...yang lain2 xtau...so buat diorang semoga berjaya n teruskan usaha sampai gemilang ok....

p/s : esok dah mula meeting sekolah...haiyooo!!!!

No comments: