Friday, February 19, 2010

BBQ

Assalamualaikum semua, camner percutian korang sempena Tahun Baru Cina nih...?Selamat semuanya....? Ada yang cuti sampai hari Selasa..ada yang cuti seminggu kan.Semoga semuanya selamat dah sejahtera la yer...jgn la pulak ada yang tersedera putus jari sebagainya bermain mercun kan...!
Bila cuti2 panjang nih..mmg bosan plak kan...!Ghulam pun cadangkan kt aku ,jom kita wat bbq...Ok gak kan...! So, berlangsunglah BBQ kat umah aku bermula jam 600pm...semua disponsor oleh Wirama d Tari.Alhamdulliah...ada duit ckit kan.X salah kalau wat kebajikan kat orang kan..!

Seawal jam 7pm Ghulam ngan Ajak dah start wat bara.Aku beli gak tmpat BBQ yang baru.Kira mcm aset wirama la tu kan.Nnt biler nak wat BBQ dah senang..!


Akhirnya, tmpat BBQ pun dah siap ada bara.Diorang dah x sabar nak bakar2 ayam nih.Tapi aku ckp kul 8mlm bru leh mendarat...Hehehe...semangat nih.Majlis pertama kat rumah sewa yang baru kan.



Sebagai permulaan...nak test2 bara tu panas ke tak,ghulam bakar kentang dulu...mmmmmmmmm mmg sedap sgt..!


Didie kat dapur nak goreng mee siam.Menggunakan resepi Mak Mie..sedap nih...!hahahahaha...Masak2 pun leh pose2 manja ek...jang hangit mee tu udah ler!


Nak tunggu bbq ayammmkena la pose2 dulu,baru ada semangat nak bakar ayam kan...!

NI antara menu lain yang boleh dinikmati oleh barisan penonton dan hadirin yang datang...! Sedap nih hotdog...yum...yum...!


Pose lg....ni sumer gmbr budak2 satu umah aku...ttp maintan vogue walaupun panas kan...!aku pulak...ala2 terkejut kerana tak sangka masa bakar ayam pun ada orang nak Paparazi aku...Nasib baik aku sentiasa camera ready.....!


Bila dah malam ckit, dah makan sumer...we ols berbincang nak wat aktiviti nih....!So Ghulam sebagai Game Oganizer mencadangkan kita main Pepsi-Cola....jeng..jeng..jeng..!


Terkangkang kau main benda nih....!Nasib baik aku ada cukup stamina...hahhahhah.Tapi game nih last dalam 2 3 pusingan jek...sebab dah x larat..!NEst game....Cap Kali Cap....favourite nih...!




Main punya main...sampai terduduk aku....Penat la main benda nih...!BBQ aku last sampai kul 11 lbh gak...Ada nasi,mee, air dll yang lebih....Alhamdulillah, dah settle hajat aku..!Lega....!

No comments: