Saturday, July 3, 2010

Hari Terbuka dan Hari Koperasi 2010

Salam semua, camner weekends korang...ok ker x? Aku...?ermmm...mcam biasa. Hari ni adalah Hari Terbuka dan Hari Koperasi...Hari Terbuka ni adalah masa semua ibu bapa datang sekolah untuk berjumpa ngan guru-guru.Masa ni la ibu bapa tau keadaan anak2 diorang...belajar ker x belajar ker?Rajin ker...baik ke..jahat ker? semua akan diketahui...so ada la yang suka dengan pencapaian anak2 diorang...ada gak yang sedih dan terkejut...Aku ingat lagi masa dlu, yang selalu dtg amek result aku ialah ayah aku....bila ingat kat ayah mcm sedih pulak rasa. Dia dah bnyak bersusah payah untuk aku dan famili aku...dan sekarang bila dia dah tiada...aku pulak la yang jaga famili aku .....hrum...sedey plak...
Oklah...berbalik pada cerita Hari Koperasi nih...as usual, aku akan bukak gerai n jual makanan...Kalau mcm tahun lepas, kitorang jual nasi goreng, mee goreng ngan nugget....tp tahun ni kitorang jual yang mudah2 ckit....Didi wat tauhu sumbat, aku wat dadih, yang lain2 jage nugget...kakak didi anta kuih, ngan ada orang tumpang jual keropok...Menu aku ni mmg mudah dan senang nak handle...dengan kepakaran para penjual yg berkaliber seperti Oya, Anak Ayam dan Adus serta Ajak....maka hasil jualan habis dalam jam 11 pagi...kul 12 kitorang dah kemas dan anta barang balik umah....huuuhuh.....!


Tgk jela gelagat petugas2 kat gerai aku ni...mmg meriah... dah mcm pasar malam.. Dengan suara kitorang yang mmg tertelan mikropon ni...so makin meriah la jadinya kan....!

Tapi disamping jual2 sempat lagi PPM (pose2 manja.....!) tu yang wat laku tu kan...teruja sebab tukang jual tu sumer cantik2....ala2 ANTM pulak....!


Tapi bukan aku jek yg bukak gerai....Kak Fariza pun bukak gerai kat sebelah aku...gerai perfumes...murah r gak...! 1 botol rm5...sempat gak aku borong 2 botol...!

Siap buat sale lagi...murah gak la....so sesaper yang x beli mmg rugi la kan.......!


Budak2 form 6 pun ada bukak gerai gak...tp lmbt ckit abes ...hahahahah.Marah r tu diorang ngan komen aku nih.....Siap ada hias2 lg,pasang2 belon...aku ckp mcm ada birthday party....!
Walaupun ada dalam 5 gerai jek yg bukak dan buat jualan tp mmg meriah r....so bila ada kesempatan lg...aku mmg nak berjualan kan....
Oklah...sampai jumpa lagi....nyte sumer!

2 comments:

Yang Bertakwa kepada ALLAH said...

salam,..
wahh cikgu..
sabo je la..
btw..
best dpt jual2 same2 ngan geng2 cikgu..
happening!!
thanx 4 the pic :D
hehe~

Yang Bertakwa kepada ALLAH said...

salam,..
wahh cikgu..
sabo je la..
btw..
best dpt jual2 same2 ngan geng2 cikgu..
happening!!
thanx 4 the pic :D
hehe~