Tuesday, July 27, 2010

FESTIVAL ZAPIN JOHOR DAERAH JOHOR BAHRU 2010

Salam semua,bertemu lagi kita di lembaran blog yang hebat ini....Sudah selesai segala tekanan di jiwayangsemala ini menghantui rasa...namun berkat doa ibunda tercinta ( terima kasih mak keranamemberi dorongan dan semangat yang tidak berbelah bagi...mak is the best in the whole world....) yang tidak pernah putus2 berdoa agar anakanda mu ini sentiasa cekal dan tabah....buat Tuan Pengetua yang memberi sokongan yang terbaik...yang penting juga buat semua Anak Seni Seri Budiman dan Anak Seni Seri Gemilang...anda mmg terbaik...Tanpa kalian mmg saya xdapat berjaya...kejayaan ini milik kita semua....
Dengan kombinasi dorongan dan doa semua Kumpulan Anak Seni Seri Budiman telah berjaya menjadi Johan Kategori Sekolah Menengah, Pertandingan Zapin Yayasan Warisan Johor Daerah Johor Bahru bagi tahun 2010. Sebenarnya bukan mudah untuk mengecap kejayaan....banyak masalah yang terpaksa aku hadapi...dengan kerenah anak2...mmg menyakitkan hati tau....mmg x senang...tapi mereka lah yang menjadi madu dan racun dalam hidup aku....!
Bila aku tgk anak2 aku perform kt atas pentas...aku menangis...tak tau la kenapa...!Mak aku cakap,mengada2...tapi air mata aku mcam xleh ditahan2...mengalir terus tanpa segan....!Secara jujurnya,aku mmg takot dengan team Sekolah Seni Johor Bahru.....!Diorang mmg kuat...dan jurulatihnya pulak Kak Yol....so sure la kuat kan....!
Aku hantar dua pasukan tuk pertandingan tu...satu pakai baju warna coklat ndan satu team lagi pakai baju oren....

Team pakai baju oren ni buat Zapin pekajang...komen juri......'saya xder komen'....maknanya budak2 ni mmg bagus...energy pergi sama jek...so peringkat negeri dicadangkan agar ditambah orang menjadi 10 atau 12 orang.Cuma masalahnya, pelajar yang ditambah tu mesti sama level....susah gak kan


Tapi xperla....aku buat yang terbaikjek.Kawan2 kau pun ada kan...diorang sumer leh tolong...!


Team aku plak dapat johan kategori terbuka....konsep potong jambul yang didi ngan kak yol buat mmg kuat..so kitorang menang.Lawan ngan team sam....!


Team sekolah rendah pulak berjaya mengalah team yang sangat diva..SK Sri Melati....walaupun anta 2 team...tp dua2 kecundang...yang menang SK Bandar Uda 2.....! Didi ajar ....

Tahniah kepada semua team...semua bertambah gemilang di peringkat negeri....!

1 comment:

murni said...

salam..boleh emel kt sy x..kl sy nk mntk khidmat tarian zapin ni tuk majlis kawen..murnie_aquagirl@hotmail.com
0127063949(murni)