Monday, May 4, 2009

Konsert Apresiasi Seni 2, JPNJ

Konsert Apresiasi seni 2, Jabatan Pelajaran johor telah pun berlangsung dengan jayanya pada 2 Mei 2009 bertempat di Auditorium RTM jam 8.30 pm....dengan menerima kehadiran KPPM sebagai tetamu kehormat.Konsert tersebut yang lebih memaparkan seni budaya negeri johor digarap dengan lakonan sebagai pencerita untuk persembahan pada malam tersebut.Para pemuzik, pelako, penari, pereka tari, barisan krew dan sebahagian besar yang terlibat dengan konsert tersebut terdiri daripada warga pendidik yang datang dari seluruh pelusuk negeri Johor....

bergambar dengan banner KPPM

Untuk konsert tersebut, sekolah aku (Maktab Sultan Abu Bakar, JB) dikehendaki bergabung dengan sekolah Izureen (SK Bandar Baru UDA 2) untuk persebahan Puteri Gunung Ledang dan Kuda Kepang...dengan iringan muzik 'live'..
Mula-mula takut gak...lagu Puteri Ledang tp nak wat kuda kepang.Macam x masuk beat..Izureen plak dah kalut giler sebab Didi, Ajak, Su semua ada kat Melaka seminggu lebih..Aku ngan Izureen x kuat sgt nak kareograf persembahan tu....Tapi, kitorang kuat semangat jek...LAtihan aku pun dalam 2 hari then terus gabung dengan budak2 zureen..Budak2 zureen dah berlatih awal lagi.So biler, diorang semua dah balik dar Melaka baru le buat latihan betul2....
Mula2 nak wat mcm biasa jek...tp biler dah rehearsal, kitorang tmbh ckit2 lagi sampai ler jd grand. Siap ada tandu angkat puteri (budak2 jidor aku tolong ckit)...baju ngan kuda kepang sumer pinjam Taman Seni...thanx to Ayahanda Zul yang tak putus2 beri sokongan dan bantuan kat anak2 EC....

muka anak2 EC lepas rehearsal...penat ker poyo?

muka diorang lepas mekap..dah mcm jawa sesat dah...!

post mengancam anak2 aku...!

pose bersama pelajar SK BBU2

team jidor EC...meletup!!!

selepas show sabtu pagi...


Secara dasarnya Pengetua aku sgt2 berpuas hati...sangat suka dengan persembahan sekolah...lagipun dia Ketua Produksi...sebab tu dia berharap persembahan sekolah aku meletups....dan akhirnya aku rasa persembahan sek aku yg paling outstanding....4 x dapat tepukan gemuruh penonton ok...!hahahahaha...aku pun secara peribadi sgt suka dengan persembahan diorang!!!
gmbr bersama Ayahanda Pengetua Tn Hj Zulkifli bin Hj Mahmud

bersama Puan Azizah (GPK Ko-Ko)
biler pengetua dah suka ni baru la aku leh demand ckit kan.nak buat baju ker nak beli sampin ker...nak tmbh songkok ker kan...hehehe.amek kesempatan la kan.
dengan penari SMK Seri Rahmat dan SK Taman pelangi

so, sekarang nih semua orang berehat.minggu depan dah start pekse...!hrp2 diorang akan mula sedia dan study habisan2....

Sekali lagi terima kasih untuk anak2 seni seri budiman... semoga berjaya dalam Peperiksaan Pertengahan Tahun. EC Must Lead....!

No comments: