Wednesday, May 13, 2009

Sekolah KLuster....

Maktab Sultan Abu Bakar, Johor Bahru dengan rasminya telah diangkat sebagai Sekolah Kluster Kecemerlangan bertarikh 5 Mei 2009. Surat rasmi dar KPM telah diterima pada tarikh yang sama. Maknanya, sekolah aku dah setaraf dengan sekolah SBP dan sekolah kluster yag lain di Malaysia. Wow, bagga dengan pengiktirafan itu dan pada masa yang sama tugas akan semakin bertambah.Aku pun rasa benda yang sama...kerja mcm tak berhenti2 tp au ttp maintain...hahahaha
Bila bercerita pasal sekolah luster nih, sekolah aku akan menjadi pusat rujukan bagi sekolah-sekolah di sekitar. sekolah aku juga akan menjadi penanda aras dalam segala bidang. Ada jugak sekolah-sekolah lain yang jadi sekolah kluster dalam daerah JB nih, mcm SSI...sekolah kluster akademik tp sekolah aku hanya dinyatakan sekolah kluster kecemerlangan maknanya mesti cemerlang dalam segala bidang.
Bagi yang tak tau jugak, setiaap sekolah kluster akan diberi peruntukkan RM 500,000.00 setiap tahun. Maknyanya, banyaklah pembangunan yang akan dilakukan oleh pihak sekolah untuk kemudahan dan keselesaan pelajar dan guru...
Aku pun mcm boleh ambil ksempatan gak nih....!Nak mohon duit untuk lengkapkan kemudahan kebudayaan aku. Nak wat baju tarian, gamelan, kompang,jodir ngan ghazal...Pastu nak beli aksesori dan kuda kepang yang lengkap.....huuis....kalau fikir mmg mcm2 aku nak beli...Yelah, dah ada duit banyak kan...
Hahahahaha.....hujung minggu ni aku dijemput ke UTM untuk menjadi hakim pertandingan Debat Intergriti MADUM.....so as usual bila jadi hakim nih ia seakan reunion bagi kawan2 aku seluruh Malaysia....meriah ler gitu....!hhehehehe
So, bbuat semua kawan2 yang akan berkampung kat UTM selamat datang diucapkan....tp jgn ler harap semeriah mcm kita kat UIA tu....ok...

No comments: