Tuesday, August 4, 2009

Sekadar Renungan....

Hai semua...bizy ker hari nih...? Kalau orang ada keje mesti la bz kan..tp kalau dok jek melepak xder la bz pun...
Aku pun mcm biasa..dah malas nak declare diri nih bz ker tidak..Tiap2 hari mmg hidup aku mcm gitu.Tp kalau xder keje dah mcm kelakar pulak kan...Nak buat mcm mana.Ni keje yang aku cari n i really enjoy myself...Kadang2 tu kalau aku tak masuk kelas pun satu hari...aku ttp akan tercongok kat depan pintu pagar sekolah tunggu anak2 aku balik sekolah.Sekadar nak melepaskan rindu kat diorang semua...hehehehe. Dan mcm2 perangai diorang nih, tu yang wat kelakar kadang2...So kenapalah ada cikgu yang kata keje sebagai cikgu ni stress....Stress mmg stress, keje mana yang tak stress kan...tp bila tgk muka diorang nih, hilang stress aku. Lagi klau jumpa budak2 hostel. Kalau aku tak lepak hostel, diorang siap tanya lagi kenapa.....dah lama x dtg...?Aku tak la kata yang aku nih hebat, tp diorang boleh klik ngan aku...selalu luah masalah kat aku...selalu tanya pendapat aku n aku pun xderlah amek kesempatan kat diorang...aku anggap diorang mcm adik aku jek... (nak declare mcm anak aku ni xla tua sgt....! kan...!)..Sebab tu la aku leh tau banyak cerita yang berlaku kat asrama. dari citer dalam kain sampailah citer kat luar kain...sampaikan budak2 nih dah xleh nak rahsia2 dah...bak kata aku...'citer2 kat asrama dalam genggaman aku jek...'...heheheheh!
Hal2 kat asrama nih, kdg2 leh memeranjatkan aku....Ada gak hal2 yang tak disangka boleh berlaku...tak tuduh sesiapa kan,tapi orang kata 'siapa makan cili, harus la mulut dia yang pijar....'Akhirnya, ada gak2 anak2 aku yang kena buang asrama, kena gantung seminggu dan secara sukarela mohon untuk dok luar...kesian gak kat diorang. Ada yang terpaksa berulang alik dari Gelang Patah, dari Ulu Tiram....n ada gak yang umah dia kat Benut, Pontian. cemner nak berulang alik tu?Mula2 dia nak dok kat umah aku,tp xjadi. Xder kawan katanya.....nak wat cmaner,nasib la ada umah kakak dia dekat area2 JB nih....
Pada aku, diorang bukanlah jahat sangat pun..walaupun ada gak kes2 buang tu yang mmg kesalahan extrem...yang tu mmg kena banteras...tp yang lain2 sumer ok ngan aku...Xder masalah langsung ngan aku, sampaikan aku tak sangka dia leh wat mcm tu kat warden dia....Terlajak perahu leh gak nak undur, kalau terlajak perbuatan...padan la muka korang kan....
So, moral of the story...tak kira la awak tu pelajar atau guru atau sesaper jek, kalau dah salah ttp salah gak....tp risau gak, kalau tukar warden...aku ker kene jd warden...mati ler.....(ker best...) heheheheheeh...suka ati ler.
Untuk anak2 aku yang masih lg belum sihat kat asrama tu, jaga diri,jaga peribadi, rehat banyak2 n jgn lupa makan ubat ok....

No comments: