Monday, March 30, 2009

Bengkel Zapin 2009


Lama nyer x updated blog kan...heheheh.Kalau kasi alasan bz mmg ler sumer orang bz...Tp biasalah, tugasan dan tanggungjwab untuk diri, keluarga, rakan2,anak2 dan kerjaya....heheheh.

3 hari nih aku g Bengkel Zapin anjuran MKD, Majlis Daerah JB dan YWJ...tempat kat Kompleks Belia dan Sukan...aku wakil Maktab Sultan Abu Bakar bersama 3 orang anak aku. Mula2 mmg xleh masuk.Alasan diorang x confirmkan senarai nama. Aku dah bengang dah. Then, anak2 aku xleh daftar. Alasan..hanya untuk 15thn ke atas. Anak2 aku form 1...sentap nih...tapi bila aku citer diorang lebih power....last2 sumer dapat dftr...Kak Lulu n Kak DD pun ada wakil Wirama d' Tari...Kelubi pun ada...tetap kan..wakil Seni Akar Waris ler kononnya....

Hari pertama...aku kena lantik jd penghulu...wow!jawatan yang besar tp pada aku ok jek....Petang tu ada taklimat busana johor...malam dah mula bengkel 1...zapin Mahpom...berasal dr Batu Pahat....Yang bestnyer, kitorang sumer x tido kat asrama...so seramai 7 orang berangkut setiap hari dari umah aku ke kompleks sukan....


Aku bersama 3 orang anak2 aku yang nakal.....

Esoknya, belajar zapin lenga bt 28 plak...ptgnya dah mula pecah kumpulan untuk persembahan masa penutup....Sebenarnya....bengkel nih adalah sebagai persediaan untuk festival zapin jb pada 19hb april...banyak betul benda yang nak join nih...mula2 zapin, then ingatkan nak masuk pertandingan tarian sekolah..then ada konsert JPNJ plak...hanyooo matiler aku kan....

wakil dari Wirama d' Tari, Sri Kakak dan Seri Budiman....


sesi fotografi bersama jurulatih YWJ


jd camner weekend korang plak...? naik minggu nih plak dah mula formatif 2..ak kena wat soalan bm f1....gud lark pada sumer anak2 aku.semoga berjaya ok...

No comments: