Thursday, March 26, 2009

Kem PPDa Negeri Johor 2009

Tahun nih bertambah lagi satu jawatan dan tanggungjwab aku...Jurulatih Utama PPDa Negeri Johor...Apa tu PPDa...? Pendidikan Pencegahan Dadah...program nih adalah usahasama KPM ngan Petronas. Program ini akan berlangsung selama 5 tahun dengan budget rm 5 juta....wow banyak tu...!
Fasa pertama..melatih para JU Negeri...kitorang la tu..diorang wat kat Hotel Traders, Muar..then minggu nih untuk fasilitator pelajar kat Tg Piai Resort,Tg Piai, Pontian Johor...3 hari 2 malam. Aku bawak 3 orang pelajar aku...bermula hari Isnin hingga Rabu...penat mmg penat tp best la.Tempat dia punya kemudahan biasa2 jek...duduk kat chalet atas laut...Leh tengok Singapore dan ada kapal2 belayar...kapal2 kargo...agak impress gak la ok...!
Tugas aku ialah buat dokumentasi n multimedia serta diberi satu slot Kemahiran Interpersonal....



Aku ngah handle segmen kemahiran interpersonal....!

Apalah yang aku buat nih kan...!

Selain aktiviti kat resort tu, ada gak aktiviti explorace....dr resort ke Hutan Simpan Tg. Piai...kira2 4 km gak berjalan....


aktiviti kat salah satu check-point...!



check-point last kat Penghujung Benua Asia......sempat lagi aku amek gmbr kan....

Ni la pelajar2 aku....asyraf,fauzan,izwan@tawau...dan aku@cikgu yg vogue...!

Akhirnyer semua peserta kem ini seramai 98 orang termasuk 30 orang pelajar sek. ren. berjaya menamatkan kem ini pada jam 12.30pm td...tahniah...!Itulah, sebabnya aku x g sek selama 3 hari....hehehehehhe.
Then, ujung minggu nih, ada bengkel zapin pulak la.....3 hari 2 malam gak kat Kompleks Belia dan Sukan JB....aku akan hantar 3 orang pelajar aku.....untuk belajar zapin yang baru kononnya.. Persediaan untuk festival zapin....matiler x g sekolah lg ok....



No comments: