Tuesday, January 13, 2009

Anak Murid...


biler jd cikgu nih...mcm2 perasaan yang bercampur baur tau..dulu mak aku pernah suruh jd cikgu tp aku cakap tak kelassss.....tetiba,sekarang aku yang jd cikgu n betul2 suka jd cikgu.hah!padan muuka aku...dan as usual, bila tiba tahun baru maka sekolah aku pun mulalah dapat warga baru.dan aku pun bersyukur aku mengajar sesi petang, sebab aku antara guru yang mula berjumpa,bersemuka dan mengajar mereka.dan menjadi harapan aku dan guru2 yang lain agar air tangan cikgu2 sesi petang nih akan membuahkan hasil yang membanggakan sekolah, ibu bapa dan seluruh warga MSAB....Insya-Allah!



Thn nih, kaedah pengajaran aku berbeza sikit.aku tak guna buku latihan tapi guna sistem fail.so setiap pelajar kena beli fail sendiri dan masukkan semua tugasan, nota dan sebagainya kat dalam fail tu. mula2 risau gak tp biler budak2 memberikan respon yang positif, aku makin seronok....cuma aku kena sediakan tempat khas untuk simpan fail2 diorang tu...



bila bercerita pasal sekolah ni, kita tak boleh lari dari politik bilik guru...ada yang suka kita,ada yang tak suka kita, ada yang manis di depan tp masam di belakang.ada yang mencemuh....mcm2 la kan.lagipun cikgu2 nih semua kan manusia..tak la boleh lari dr sifat2 sorang manusia yang sentiasa tidak berpuas hati dengan kejayaan orang lain. tapi bagi aku...tu sume aku tak layan dan tak penting dalam hidup aku.jangan kacau aku kalau aku tak kacau ko...tu prinsip hidup aku...tp kalau tetiba ada orang keluar statement apa2 pasal aku, harus aku akan hentam balik...tu pun kira prinsip aku gak...PRINSIP TAHUN 2009.....hahaha!!!!!

p/s : gmbr tu, gmbr student f1 aku...hrp2 diorang nih leh jd warisan kegemilangan MSAB yang unggul.....Insya-Allah!

No comments: