Monday, January 12, 2009

My Family....

kadang2 biler difikirkan family adalah orang yang paling penting dalam hidup....walaupun bila kita dah dewasa...mcm aku nih...umo pun dah 32 thn 2009 nih. org kata biler dah tua nih, kita boleh buat apa sahaja yang kita nak kan...dah tak terkait dengan keluarga tp biler difikirkan balik...bila kita dewasa mcm nih la kita akan lebih dekat dengan keluarga kita.....tanggungjawab kita terhadap keluarga sgt2 kuat....
walaupun aku dok menyewa konon2 nak lebih bebas dan selesa but sebagai anak lelaki yang sulung (bagi yang tak tau aku ada sorang kakak yang dah kawin n dok kat seremban)...aku ttp akan balik ke rumah every week....
biler cerita pasal tanggungjawab nih...wow mmg ler susah nak cakap...banyak benda nak fikir.kalau dulu biler aku belajar, mcm2 benda aku minta...duit jgn ckp la.x pernah fikir mcm mana ayah aku kerja n cr duit...but biler tia zaman sekarang nih...masa aku dah keje nih...sumer aku tanggung n bayar...nasib gak la rumah mak aku dah xyah nak bayar....so aku support duit belanja dapur n api air....bak kata orang,duit yang kita belanja 4 family nih mmg berkat...
entah kenapa aku agak emotional,...fasal family mmg ler sensitif tau....rasa mcm siaran ulangan la post aku kali nih....tp it really worth it...!
anyway,esok dah start keje balik....selamat menjalankan tanggungjawab n selamat mengahdapi mopnday blues....!

No comments: