Thursday, February 12, 2009

Kejohanan Olahraga Ke-79

Akhirnya, Kejohanan Olahraga MSAB ke-79 berakhir tengahari tadi. Penat memang ler penat tp puas sgt. Tahun nih, tugas aku ialah menyediakan makanan dan minuman para pelajar. Mula2, mcm nak tempah tp biler fikir2 balik, aku buat keputusan nak msak sendiri.Terkejut x?hahahah...jgn tak tau aku pun boleh masak gak.So dengan pertolongan 2 org housemate aku (sekarang aku tinggal bertiga jek kat umah...lebih aman....!), kiotrang pun memulakan la oprasi Wirama d'Catering...
Menu....nasi goreng cina, telur rebus, sambal tumis ngan kuih.air aku bancuh sendiri.....So operasi bermula jam 10 sampai kul 6pg. Tp aku ttp tido r. Yang tak tido si Ajak ngan si Didi..Diorang la yang masak. Aku tukang kemas, blender2 barang...
So, pagi tadi, bila dah sampai Stadium...(sukan sekolah aku wat kat Stadium Tan Sri Haji Hassan Yunus, Larkin), terus ler aku susn2 makanan ngan nak wat air. Tp cikgu2 x bawak air mineral,so kena r tunggu jap dulu.Tema air aku, air grundy... ttp warna hijau ok. Gigih cari jus warna hijau.
Pastu, aku tgk2 r budak2 yang masuk kawad....So review pasal kawad aku....


Ni maskot rumah Grundy (rumah sukan aku ler tu...!), rumah sukan warna hijau. Konsep ala2 Harry Potter.... And yang paling best..kitorang menang Perbarisan Rumah Sukan..!Best...best!


Yang ni pun grand...maskot rumah Drury (Mcm butterfly..then mcm Ultraman plak....!) Tp ttp vogue....best r kepak dia ada corak2 kan! Hahahah...

Yang nih, aku mmg respect giler...Tahniah kat guru2 umah Lowe..walaupun xmenang aku ttp iktiraf nih maskot terbaik. sangat vogue....siap bawak sudip lg ok....Gigih ler....

Ok sekarang, kita tgk plak grup2 perbarisan ok.....

Nih grup kadet koreksional. ramai dah ahli dia skrg....siap ada budak2 pompuan f6 lagi kan. Tahun lepas grup nih mmg kelas, banyak menang pertandingan peringkat kebangsaan. ketua tahun lepas Shahmi...sekarang dia dah abes f5 dah....

Ni plak pasukan PKBM (L)....dressing mmg best.....

Ni pulak team Kadet Polis.... Menang Perbarisan Terbaik (Kategori Unit Beruniform...)Kelihatan Faiz sedang ternganga..terkejut kot aku nih vogue sangat td....!

Pasukan kadet Bomba.... ada Fiq dalam nih....Dah ramai gak dah budak2 bomba sekarang nih....!

Pasukan Pengakap Laut....meletup grup nih ek...hahahaha!


ni plak pasukan pembawa bendera Kejohanan.....!


pasukan Kadet Darat.....!


Next kita tgk pulak gelagat atlet2 yang sempat aku snap2 nih.....





So itulah cerita2 n gmbr2 Kejohanan Olahraga MSAB Ke-79... Penat mmg ler penat tp sumer dah settle.....Alhamdulillah.....semua berjalan lancar...!Tahniah kepada semua..tp esok n Sabtu ttp kena g sekolah huhuhuhhuh!!!!!!


No comments: