Friday, February 6, 2009

My Band....

Dulu masa aku sekolah kat EC, pasukan Band belum ditubuhkan lagi.. Kalau dah ada mungkin aku antara orang yang aktif join. Yelah,dulu aku ada gak berangan nak belajar main muzik...tp masa dan keadaan x mengizinkan. Sekarang nih, biler aku fikir2 balik mcm menyesal plak biler tak belajar. Tehn, biler aku lalu dekat2 ngan kedai muzik mcm nak enrol jek amek kelas main piano atau keyboard xpun belajar main organ....huhuuhuh. Tp tu citer dulu!!!


Sekarang nih, aku dah masuk tahun kedua jd guru penasihat pasukan band. Tahun lepas, mmg kecoh la ckit dengan cerita2 kontroversi!Panas ler jugak kan. Tp yang tu dah tahun lepas, masa aku jd ketua guru penasihat Pasukan Pancaragam EC. So thn 2009 nih, aku masih guru penasihat cuma bukan ketua lagi. Jd guru kecil2 jek, ala2 yang tak penting kan....hahahahah. Tp aku tetap bersemangat nak teruskan pasukan band nih!!!! So, sebagai alternatif, aku membuat hebahan pasal pasukan band.Akhirnya, aku berjaya la jugak kumpulkan dalam 20 orang budak petang (f1 dan f2)....ok ler kan. Kalau dicampurkan dengan budak pagi,leh gak mencecah dalam 40 orang kot....Azam aku, aku nak pastikan dalam setiap tingkatan ada 10 orang yang berminat nak masuk band. Kalau betul2 tu, leh dapat 50 orang dalam setiap tahun kan.....Tp aku akan jaga budak2 sesi petang jek. Yang sesi pagi tu, kenalah cikgu pagi uruskan kan....x gituh cik kiah!!!!
Kadang2 budak band nih malas nak bincang apa2 sgt dengan cikgu pagi dia...lebih suka luahkan perasaan kat aku jek...Motif???!!!!



Mcm korang tgk, budak2 band yang dtg latihan td petang cuma sekerat dua jek....tu yang lebih ramai budak2 sesi petang, manakala budak2 sesi pagi nan ado!!!!4 orang jek...So korang rasa sapa yang buat kerja...n sapa yang tak buat kerja..?fikir lah sendiri. Aku xnak tuduh sapa2 ok..karang keranan tulisan kat blog aku nih, abes aku naik mahkamah....!matiiler.....

Cuma yang aku nak puji..budak2 sesi petang nih...diorang cepat tangkap apa yang senior diorang ajar. Dalam masa 2 minggu jek, dah ada yang boleh main....Tahniah!....ada gak senior diorang yang dah main band 2,3 tahun tp xpandai2 gak....apa lagi yang aku nak buat kan...!

Okler, esok diorang akan ada latihan lagi.Maybe aku akan turun sama kot...

No comments: